VNITŘNÍ STRANA BYZNYSU

V první chvíli mě napadlo, že do světa ženského byznysu s tímto směrem fakt nezapadnu, protože chci šířit něco, o čem se v byznyse nemluví, co se neučí (nedá se to naučit, ale dá se toho všimnout) a jde úplně opačným směrem, než jdou všichni ostatní – jenže… ono se to stejně děje, takže na to začnu jen lehce poukazovat. Co se stane, když se budeš dívat tímto směrem? To mi řekneš ty. A já jsem na to moc zvědavá, co bádáním objevíš.

Proto jsem oblékla projekt Byznysmenky do nového kabátku a je na čase šířit právě tohle poslání dál. Jak jsem psala v předchozím článku, ani to není tak dlouho, co jsem si položila otázku: „Jak by vypadaly byznysy žen kolem mě, kdyby uviděly, co jsem uviděla já? Kdyby rozuměly, všímaly si a uvědomovaly si, co dělá byznys byznysem? Kdyby se začaly dívat jiným směrem než dosud? Co by se stalo, kdyby se každá jedna z nich stala Koučkou svého byznysu?“

Možná vůbec nevíš, co tím myslím, to teď nevadí. Jestli někde hluboko cítíš rezonanci, jen sebou nechávej slova projít (jako tichou hudbu v pozadí), nic si nemysli, jen naslouchej, což je moje prosba pro všechny moje články a budoucí videa, protože jinak se se mnou bude tvoje mysl hádat. Není na tento směr připravena, bude často v pozici, že nechápe – a to ona nemá ráda. Ego, no :-). Důležité je, co v tobě zanechají za pocit. Musíme překročit prah naší mysli, abychom objevily tajemství veškerých odpovědí. Zažila jsem si to, ten okamžik, kdy jsem nemohla věřit své vlastní mysli, protože chvíli viděla něco a za chvíli něco jiného, neuvěřitelné…

Když začínáme podnikat, vymyslíme si téma, pak přijde na řadu cílová skupina (ideálně co nejužší), web, copywriting, sociální sítě, e-mailing, prodej a další. Je to něco, na co se začneme cíleně zaměřovat.

  • Co když je to jinak?
  • Co když je to úplně naruby?
  • Co když existuje ještě vnitřní strana byznysu?
  • Co když máme jen špatnou interpretaci slova Byznys a to, na co se zaměřujeme, je až výsledkem něčeho úplně jiného?

Není to něco, co bych vymyslela, ale něco, co mi došlo – prostě vhled, který se nedal přehlédnout. Dejme si to na malém příkladu. Představ si, že stojíš a vrháš stín. Začneš se trochu pohybovat a malé dítě jen běhá, směje se a snaží se tvůj stín chytit – je to děsná sranda. Dítě neví, že stín děláš ty, nedojde mu to. Užívá si, že honí pohybující se stín. Všimla jsem si, že v byznyse je to stejné – honíme stín (jenže my to nemáme jako hru, skutečně se divíme, že ho nemůžeme chytit, protože jak jde o byznys, nenapadne nás, že i on má své stíny, kterým říkáme cíle, plány, cílové skupiny, prodej atd.).

Zkus se na malou chvíli zastavit a podívat se…

  • Co když všechno, co se učíme v byznyse, je jen stín?
  • Co když je to jen efekt něčeho úplně jiného?

Stín nemusí udělat nic proto, aby se posunul. Ty se pohneš a posune se stín. Je to tak jednoduché.

Co je to TO, co ten stín vytváří v byznyse? Na to se zaměřuje projekt Byznysmenky.

Jsem přesvědčená, že to, na co se cíleně zaměřujeme, se stane, samo – když záměr bude jiný. Když se řekne byznys, v mysli ti možná vyskočí zvučná jména online podnikatelů a podnikatelek. Všichni se od nich chceme učit, všichni chceme být jako oni a prahneme po návodech na úspěch. Dostaneme návody na to, co se dělo po cestě k úspěchu – výběr konkrétního tématu, úzké cílové skupiny, vymyšlení ideální klientky, strategie prodejních e-mailů a příspěvků na sociální sítě. Tím vším neustále míříme pouze na malou osobní mysl.

Je to ale opravdu to, co za ten úspěch může? Co když ne? Kdyby to tak totiž bylo, byly by úspěšní všichni, kteří návod do puntíku zkopírují, což se neděje. Tedy je dost velká reálná šance, že by na tom, co říkám, mohl být kousek pravdy a existuje tu s námi ještě jedna mysl, ta velká, která způsobuje rezonanci, kterou si neumíme vysvětlit, ale funguje na 100%.

Jsou ženy, které obdivuji. Šíří své poslání. Když se podívám více přes lupu, vidím však, že ony se úspěšné staly. Co když je to tak, že se úspěšné staly a pak si toho ostatní ženy všimly, chtějí návody a online podnikatelky se otočí zpět, vyberou do návodu to, co dělaly během toho, ale nemá to nic společného s tím, co za to opravdu může?

Zkusme zůstat v této hypotetické rovině. Co kdyby to tak opravdu bylo? Vidíš něco nového ve tvém byznyse? Je něco, co ti došlo, co sis uvědomila?Nové, čerstvé vhledy, které ti právě přišly? Jen tohle se počítá…

Možná právě tobě bude můj příběh inspirací...