Zapadnu, nezapadnu, zapadnu, nezapadnu
Ano, v první chvíli jsem si říkala, že do světa ženského byznysu s tímto směrem nezapadnu (kdybych raději zůstala u technikálií, byla bych asi oblíbenější 🙂 ). Chci totiž šířit něco, o čem se v byznyse moc nemluví. Něco, co se nedá naučit, ale dá se toho všimnout a pak se to stane součástí DNA našeho byznysu. Nejdu proti proudu jen proto, abych řekla opak toho, co říkají ostatním to ne, to, co přináším, se už teď děje – jen tomu nevěnujeme pozornost. Je na čase se tím směrem podívat, všímat si, co nám k tomu přichází, i přesto, že se s námi náš intelekt pere a bude prát. Eliminujme zbytečné otázky typu “Proč…?, které nás odvádějí od skutečné Pravdy.”
Říkám tomu vnitřní strana byznysu.
Projekt Byznysmenky v novém kabátku
Právě proto jsem projekt Byznysmenky oblékla do nového kabátku, o čemž jsem psala ve svém předchozím článku. Před nějakou dobou jsem si položila klíčovou otázku: Jak by vypadaly byznysy žen, kdyby se podívaly směrem, kterým se dívám já? Kdyby nepřestaly být zvídavé v tom, co dělá byznys skutečným byznysem? Kdyby se podívaly jiným směrem, než dosud? Co by se stalo, kdyby se každá jedna z nich stala Koučkou svého byznysu?
Možná nevíš, co tím myslím, a to pro tuhle chvíli nevadí. Jestli někde uvnitř cítíš rezonanci, prostě nech slova plynout jako tichou hudbu v pozadí. Nesnaž se pochopit intelektem. Jsou věci, na které náš intelekt nestačí, které neumí pochopit, protože je nedokáže pojmenovat či vysvětlit. Pokud to budeš zkoušet rozebrat logikou, tvá mysl se začne hádat – prostě proto, že nechápe, a to nemá ráda. A pak se s tím ztotožňuješ, protože je těžké oddělit naše myšlení od nás samotných. Důležité je, co to v tobě zanechá někde na hlubší úrovni. Tajemství odpovědí se odhalí, když překročíme práh vlastní mysli. A je třeba být ochotná se za tu hranici podívat.
Kdybych to sama nezažila, nemluvila bych o tom. Bylo to odhalení, které se nedalo ignorovat.
Co když honíme stíny?
Představ si dítě, které běží za stínem, směje se a snaží se ho chytit. Neuvědomuje si, že stín vzniká pohybem tebe samotné. V byznyse děláme totéž – snažíme se polapit stín, a přitom stačí pohnout sebou. Stín se posune automaticky.
A já tě zvu k bádání v otázkách:
Co když viditelný směr nemusí být tak úplně jediný správný?
Jak často slyšíme o úspěšných podnikatelkách, které inspirují ostatní? Přicházíme za nimi také pro rady, hledáme návody. A co dostáváme? Manuály, jak definovat klientku, jak vytvořit e-mailovou sérii, jak naplánovat obsah, funnely atd. Ale kdyby tohle opravdu bylo to podstatné, nebyly by úspěšné všechny, které to zkopírují? Jenže nejsou. Proč ne? Protože klíč neleží v tom, co dělaly, ale v tom, odkud to dělaly (a zároveň klíčové souhry náhod v návodech vůbec nefigurují).
Co když tajemství úspěchu leží jinde?
Co když se vše zjednoduší, když pochopíme vnitřní stranu byznysu? Když přestaneme hledat venku a podíváme se konečně dovnitř?
V projektu Byznysmenky hledám právě tyto odpovědi. Bádám, co v byznyse vytváří „stín“, co ho formuje. Vyzývám tě, aby ses dívala směrem, který ukazuji, s otevřenou myslí a sleduj, co nového ti přichází.
Co sis dnes uvědomila pro svůj byznys? Nesdílej, co už dávno víš – sdílej čerstvé vhledy. Jen tak se můžeme posouvat dál, protože otevřená mysl posouvá hranice našich limitů a otevírá ten nejhlubší potenciál. Tak se tam neboj nahlédnout…